JossuP antoi blogissaan mulle tämmöisen tunnustuksen&haasteen. Kiitos kovasti!

Säännöt:

1. Laita tunnustus blogiisi.

2. Kirjaa sinne myös nämä säännöt.

3. Linkitä blogiin, joista sait tunnustuksen.

4. Listaa viisi aistia ja kerro mitä ne merkitsevät sinulle.

5. Haasta viisi muuta blogia jättämällä niihin kommentti.

 

1. Näkö: Tykkään katsella kaikkea omaan silmään kaunista/näyttävää. Lepuutan monesti silmiä esimerkiksi jossain nätissä esineessä. Ilman näköaistia oleminen olis aivan kamalaa. Ympärillä on kuitenkin niin paljon kaikkea nähtävää.

2. Tunto: Usein pyörittelen esim. TV:tä katsoessani jotain käsissä kivantuntuista esinettä. Yhteen väliin mulla jopa kulki mukana merenrannalta löytynyt kivi että saa jotain pyöritellä käsissä. Lisäks usein silittelen miestäni tai koiria. Myöskin tosi rentouttavaa. Samoin pehmeä lanka käsissä tuntuu ihanalle.

3. Haju: Pidän paljon kaikesta hyvälle tuoksuvasta kuten esim. kynttilöistä, voiteista, saippuoista yms. Hyvänä esimerkkinä Triossa saippuakauppa Lush. Meen siellä aina ihan sekaisin kun on niin paljon kaikkia ihania tuoksuja. Toisin kun moni muu niin itse en onneks saa voimakkaistakaan tuoksuista päätäni kipeäks.  Ja töissä läträän jatkuvasti desinfiointiaineen kanssa kun se tuoksuu niin hyvälle. Ei siis sellainen väkevä ja pistävä alkoholin haju vaan tossa on jotain aloe-uutetta tms.

4. Kuulo: Kuulon suhteen oon toisinaan vähän yliherkkä. En kestä kamalan kovia ääniä ja autossa en tykkää siitä että musiikki huutaa. Samoin joskus on saatava olla sellaisessa tilassa ettei kuule edes seinäkellon tikitystä. Seinäkellon kanssa oon joutunut opetella nukkumaan. Aiemmin se tikitys oli todella häiritsevä ääni nukkumaan käydessä kun muuten oli hiljaista. Lisäks oon ollut tosi herkkäuninen ja oon herännyt pieniinkin ääniin. Vasta oikeastaan tän kuluneen vuoden aikana oon oppinut nukkumaan niin ettei mitkään pikkuäänet herätä.

5. Maku: En voi sietää kirsikan ja oliivin makua ollenkaan! Samoin teini-ikäisenä aloin vegeks kun en pitänyt lihan mausta. Viimeiset pari vuotta oon syönyt kanaa mutta muuta lihaa en edelleenkään syö. Liian makeat maut ei myöskään uppoa. Ja esimerkiks makuhuulirasvoja en tykkää käyttää ollenkaan.

Aika monella tää on jo ollut mutta laitetaan nyt vaikka kaimalle, eli SatuH:lle, Hepulille, Annelle, Mursuliinalle ja Katiijalle.